Szkoła Podstawowa nr 2
im. Leonida Teligi w Kamieniu Pomorskim

W dniach 23 i 24 maja br. udaliśmy się na biwak do Ośrodka Wczasowego "Złotniki" w Pustkowie.

Kilka minut po godzinie 9:00 na przyszkolny parking zajechał autokar, którym udaliśmy się w podróż. Szybkie pożegnanie z rodzicami, jeszcze szybsze całusy i ruszamy. Przed godziną 10:00 znaleźliśmy się w Pustkowie. Na miejscu powitała nas piękna pogoda oraz Pani Zofia Lewandowska – właścicielka ośrodka. Pomogła nam zakwaterować się w domkach, pokazała ośrodek.

Po godzinie 11:00 udaliśmy się na plażę. Wielu spośród nas pierwszy raz w tym roku widziało morze. Widok był niesamowity. Niebo czyste, bezchmurne, morze spokojne. Na horyzoncie widoczne białe żaglówki. Pochwili relaksu i zabawy spacerkiem udaliśmy się do Trzęsacza. Droga zajęła nam sporo czasu. Spacer plażą jest bardzo przyjemny, jednak szybko męczyliśmy się. Po dotarciu do Trzęsacza poszliśmy na punkt widokowy. Zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć i przeszliśmy pod ruiny dawnego kościoła. Pani Ewa wytłumaczyła nam, dlaczego z pięknego kiedyś kościoła pozostała jedynie jedna ściana. Pani Dorota natomiast przytoczyła nam jedną zlegend związaną z tym miejscem. Wracając do Pustkowa na obiad każdy z nas zaopatrzył się w górę pamiątek.

Po obiedzie bawiliśmy się na terenie ośrodka. Jedni grali w piłkę nożną, inni sprzątali w domkach. Chętnie korzystaliśmy z sali gier i zabaw.

Wieczorem wspólnie z Panem Romanem Lewandowskim przygotowaliśmy ognisko. Chwilę po godzinie 18:00 piekliśmy pyszne kiełbaski i pianki. Na terenie ośrodka rozbrzmiewał nasz śmiech i gwar rozmów. Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy. Po 21:00 udaliśmy się do domków.

Następnego dnia, zaraz po śniadaniu udaliśmy się na plażę. Tworzyliśmy zamki z piasku, zbieraliśmy muszelki i kamyki. Po powrocie do ośrodka sprzątaliśmy nasze domki. Niechcieliśmy zostawić po sobie bałaganu. Nasze wychowawczynie były pod wrażeniem naszego zaangażowania przy sprzątaniu. Ze smutkiem żegnaliśmy się z plażą, morzem i Pustkowem.

Serdecznie dziękujemy naszym Paniom oraz Paniom Dorocie Zawadzkiej, Ani Ślusarz oraz Dorocie Kobek za zorganizowanie biwaku.

Uczniowie klas II c, II d i III b Szkoły Podstawowej nr 2 im. Leonida Teligi wKamieniu Pomorskim