Szkoła Podstawowa nr 2
im. Leonida Teligi w Kamieniu Pomorskim

W krainie lodu i śniegu

Dzieci bardzo lubią zimę, chociaż ta prawdziwa z długo leżącym śniegiem i mrozem szczypiącym w uszy nie zdarza się już tak często, jak dawniej. Jednak jeśli tylko pojawi się śnieg od razu wywołuje radość i chęć pozjeżdżania z górki. A czy dzieci wiedzą co to jest śnieg? Dlaczego tak szybko znika, gdy weźmiemy go do ręki? Czy śniegi jest czysty? Czy znają takie krainy, w których śnieg leży przez cały rok? Odpowiedzi na te i inne pytania szukali uczniowie klasy 2a.
W dniach 13-16 stycznia wzięli udział w projekcie czytelniczo-artystycznym "W krainie lodu i śniegu". Celem projektu było rozbudzanie aktywności poznawczej uczniów, rozwijanie ich zainteresowań czytelniczych, artystycznych i przyrodniczych, doskonalenie umiejętności współpracy.
W pierwszym dniu projektu uczniowie udali się na spacer, by poobserwować śnieg w jego naturalnym środowisku. Przy pomocy lup oglądali z bliska płatki śniegu. Podczas spaceru zebrali trochę śniegu do pojemnika i zabrali do klasy. Tam wykonali doświadczenia związane ze śniegiem, których przebieg zapisywali na karcie eksperymentów.
Kolejnym etapem było omawianie treści lektury "Zaczarowana zagroda". Uczniowie w swoich lekturnikach stworzyli metryczki książki, zapisali plan wydarzeń. Następnie obejrzeli filmy edukacyjne o faunie i florze bieguna południowego umieszczone na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej.
W drugim dniu projektu dzieci poznawały różne gatunki pingwinów. Wspólnie wyszukiwały w treści lektury informacje o tych ptakach i obejrzały film "Marsz pingwinów".
Trzeciego dnia uczniowie poznawali pracę naukowców na stacji antarktycznej. Wyszukiwali w tekście odpowiednie fragmenty oraz uzupełniali je o informacje zawarte na stronie Polskiej Stacji Antarktycznej im. Henryka Arctowskiego.
Ostatnim etapem realizacji projektu było wykonanie makiety zaczarowanej zagrody. Dzieci podzielone zostały na 4 grupy. Każda grupa wykonała własną makietę przedstawiającą pingwiny oraz lodową zagrodę. Podczas tego działania uczniowie współpracowali, wspólnie planowali wygląd makiety oraz dzielili się obowiązkami. Była to okazja do doskonalenia umiejętności współpracy.
Ostatniego dnia dzieci przygotowały na szkolnym korytarzy wystawę swoich prac, na która zaprosili uczniów klas 2b oraz 2c.